Fokus på meningen

Kender du fornemmelsen af, er er mere til livet end alder, indkomst og antal fjernsyn – men at det er svært at sætte fingere og ordet på? At at du har svært ved at beskrive den “bløde” værdi af det, du kan, ved og vil?

I en tid, hvor op til 60% af et brands værdi er immateriel, er det vigtigere end nogensinde, at folk kan mærke den forskel, som du kan gøre.

Hver anden dansker har iPhones. Ikke fordi iPhones kan mere end andre telefoner (og slet ikke fordi vi bruger det, iphones kan), men fordi iPhones føles lækrere. Eller fordi alle andre har dem.

Det er ikke nok, at dine kunder kan finde dig. De skal også kunne mærke dig.

I mere end 5 år har jeg arbejdet med at afdække og beskrive, hvordan “bløde” metoder gør en både målbar og mærkbar forskel.

Metoden, jeg har udviklet er enkel, men ikke nem:

  1. Stil svære spørgsmål og blive ved med at prøve at svare
  2. Lav objektive målinger på bløde områder og metoder
  3. Skab billeder og ord, der skaber emotionel genklang.